liveturminsynvinkel

2015-08-18
23:12:56

Jag vet inte hur man gör, när man lever

Panikångest,
i bilen, eller på jobbet,
det smyger sig på.
 
Börjar känna en sådan meningslöshet igen,
för allting. 
Vaknar på morgonen och vill mest somna om.
 
Känner ångest för att träffa folk,
bryr mig om vad människor tycker och tänker om mig,
sådär äckligt mycket igen.
 
Och jag orkar inte äta,
vet att jag måste, 
men allt smakar deg och jag mår bara mer illa av det.
 
Vet inte varför det blir såhär,
har ingen jävla aning.
Det slår bara om, från ingenstans.
 
Och min fina, min älskade,
han ser det inte. 
Eller förstår det inte,
vilket gör att jag bara tynar bort.
Glider undan från allt, för att det är lättare,
tankarna gnager så när vi gör något, oroar mig för att få panikångest,
så jag stannar hemma istället.
 
Så jävla trött,
på allting. 
På mig själv, 
för att det alltid ska bli såhär, 
förr eller senare tappar jag orken och hasar ner igen.
 
jävla skitliv....