liveturminsynvinkel

2014-12-17
23:11:03

Ge mig någonting att förstå, ge mig något att bry mig om. ( ge mig något som känns, ge mig något att fly ifrån)

Tysta leken börjar nu, den som pratar åker ut. 
(Jag åkte ut. Du åkte ut)
 
Dagarna går i rött. 
Lyssnar på fin musik, 
följer planer, och är vaken för långt in på natten.
Och det är bra nu, faktiskt.
 
(Förändrad utom just på din.
För vi ska fira jul ihop,
och jag vet att du egentligen vill ha mer.
Mer av mig, mer av oss.
Det känns så fel, fel att det känns så rätt för mig.
För jag är ju glad, medan du är förstörd.) 
 
Imorn kommer min fina vän hit, 
för att bara vara.
Så åker vi till Göteborg på fredag,
och låter bli att tänka ett tag.
Han är bra, en av de allra bästa. 
 
Fast i allt det fina undrar jag ändå, är det äkta nu?
Eller lurar jag mig själv igen.