liveturminsynvinkel

2013-11-25
10:22:20

Jag skulle aldrig nånsin byta dig mot nåt

Lördagen. 
Att en person som är så fel, helt plötsligt kan känna sig så rätt.
Att alla trasiga delar, blev så hela med en grupp fantastiska människor.
Det var fint, för fint. 
 
I en lekplats med Hurricanes vänner.
Full, lite för full.
Blottade min själ. 
Skrattade. Grät. Kände. Fick så många fina ord.
 
Söndagen. 
Vaknade sliten. Log i timmar.
Tills de vaknade. 
Det var finare, så mycket finare. 
 
Såg på Förortsungar med mina vänner.
Och precis som Amina blivit runtkastad har jag blivit runtkastad.
Men nu har jag hittat rätt. 
Och jag skrattade. Grät av glädje när kvällen kom. För ni är så fina.
 
Och Hurricane är den bästa människan som finns.
Och även om dina, mina, vänner är helt underbara. Helt otroligt jävla asbra.
Så skulle jag aldrig byta dig mot något, någon.
 
Tack ni fina. Ni ger mig livskraft.