liveturminsynvinkel

2011-12-19
23:21:22

Stuck in her daydream, slowly sinking, wasting.

Julen börjar närma sig. Det är fem dagar kvar. Jag fasar. För jag vet att du är extra skör i dessa tiderna. För att jag vet att du känner dig bortglömd och ensam i dessa tiderna. Och jag hoppas innerligt, att du inte bryter ihop. Du förtjänar inte det. Nej, ibland förtjänar även du att få vara lycklig och känna värme. Och har jag sagt att jag verkligen älskar dig mamma? Att du är min skyddande ängel i de flesta fallen. Även om du ibland tar av dig din gloria och är mänsklig. Eller till och med en syndare. Förlåt, för att jag aldrig säger det till dig, att du är stark ofta. Som håller ihop oss så gått det går. Utan dig skulle jag inte fått chansen att leva. Ibland ser jag livet som något fint. Och det är i grunden din förtjänst. Även om jag vissa dagar ser hela mitt liv som ett misstag, där du även där är grunden till det. Förlåt, för alla gånger jag blickar förbi, du är värd allt, precis som oss <3